За двадесет и втори път професионалисти от различни области на аудиовизуалното производство отбелязват на 21 ноември Световния ден на телевизията. През 1996 г. в своя Резолюция страните, членове на ООН, изразяват своето признание за значението на телевизията в живота на хората и ролята й за развитието на обществото.

Споделете с приятели


За поредна година Европейският съюз за радио и телевизия (EBU) в партньорство с Асоциацията на търговските телевизии в Европа (The Association of Commercial Television in Europe), обединението на телевизии и търговски къщи в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка (Global TV Group) и Асоциацията, която представлява телевизионни и радио търговски къщи (egta), обединяват усилията си и отбелязват Световния ден на телевизията с 30-секундно видеопослание, което ще бъде излъчено от телевизиите в цял свят, както в ефир, така и онлайн.


22-то издание на глобалната инициатива се отбелязва под мотото „Телевизията отваря сърцата, мислите и очите“ (Television opens hearts, opens minds and opens eyes) и фокусира общественото внимание върху качеството на телевизионните продукции и върху огромния потенциал на телевизията да забавлява, вдъхновява и информира зрителите.

„Българската национална телевизия навлиза в своя 60-ти юбилеен сезон. Първата телевизионна програма остава сред лидерите по доверие за българските зрители. Световният ден на телевизията е повод да признаем, че медиите са неделима част от живота на съвременния човек. Днес, когато технологиите дават възможност на всеки да се почувства репортер поне за миг, още повече нараства както обществената роля на журналистите, така и отговорността на всеки от нас за съхраняване на крехката медийна независимост“ – заяви в навечерието на Световния ден на телевизията генералният директор на БНТ Константин Каменаров.

„Вдъхновяващите предавания стимулират зрителите да разширяват своите познания и да погледнат отвъд всекидневието“ се казва в официалното обръщение по повод Световния ден на телевизията. Аудиовизуалните медии притежават силата да забавлява и да обединяват множество хора. Над 3,4 милиарда зрители са гледали Световното първенство тази година по данни на GlobalWebIndex. Телевизията остава вярна на своята основна функция - да информира зрителите, да ги запознава с актуалните обществени проблеми. Все по-нарастващо значение има и образователната функция на медиите, реализирана чрез качествени детски програми и документални филми. Само през изминалата година производството на телевизионни игрални филми и сериали в рамките на Европейския съюз наброява около 920 заглавия, представляващи над 16 400 епизода и повече от 11 000 часа телевизионна продукция по данни от последния доклад на Европейската аудиовизуална обсерватория.

„Телевизията трябва да продължи да образова и да ангажира зрителите, особено младата аудитория. Това включва споделяне на истории за успеха на хора или организации, които са част от превръщането на нашето общество в по-добро и по-устойчиво. Това се допълва от темата „качествено съдържание – съдържание, което обединява, вдъхновява и информира” на тазгодишния Световен ден на телевизията, 21 ноември”, казва Каролин Пети, заместник-директор на Регионалния информационен център на ООН (UNRIC) за Европа.

Данните от проучване на egta, проведено в 21 държави и наблюденията на от IHS Markit над телевизии в 27 страни доказват ненадминатото въздействие на симбиозата между картина и звук, емоция и движение, която олицетворява телевизията. Все по-голям обем средства се инвестират в тв програми по света както в оригинално съдържание, така и в закупуване на продукция. През 2017 г. инвестициите в телевизионна продукция надхвърлят 140 млрд. долара. Най-голям е делът на телевизионните програми в Северна Америка – 61 млрд. долара. Сред европейските телевизионни оператори най-привлекателни за инвестиции са телевизионните компании от Великобритания с обем на инвестициите 8,6 млрд. евро, следвани от Германия (8 млрд. евро), Франция (5,5 млрд. евро) и Италия (4,4 млрд. евро). Проучване на The Global TV Group в 24 страни подчертава устойчивостта и ефективността на телевизията като комуникационен канал за реклама.

За повече информация: http://www.worldtelevisionday.tv

EUROPEAN BROADCASTING UNION (EBU)

Европейският съюз на обществените радио-телевизионни оператори е водещото световно обединение на обществени медии, със 73 членове от 56 държави в Европа и извън нея. EBU подкрепя обществените медии, предоставя първокласни медийни услуги и предлага на членовете си гъвкави платформи за обучение и споделяне.
www.ebu.ch



Global TV Group е неформално обединение на телевизии и търговски къщи в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка, чиято обща цел е да популяризира телевизията и да предоставя данни на рекламодателите, журналистите, технологичните експерти, агенциите и индустрията за ефективността и популярността на телевизиите.http://www.theglobaltvgroup.com/


Асоциацията на търговските телевизии в Европа (The Association of Commercial Television in Europe (ACT) представлява интересите на водещи търговски телевизии в 37 европейски държави. Компаниите, членуващи в ACT, финансират, продуцират, популяризират и разпространяват съдържание и услуги в полза на милиони европейци във всички платформи. АСТ взаимодейства с европейските институции с цел постигане на балансирана регулаторна рамка, която да стимулира по-нататъшни инвестиции и растеж в медийния сектор.
https://acte.be/


egta е асоциация, която представлява търговските къщи (медиашоп), които продават рекламно време както на частни, така и на обществени телевизионни и радио станции в Европа и извън нея. еgta изпълнява различни функции в области като регулаторни въпроси, измерване на аудиторията, методи за продажба, интерактивност, крос медии, технически стандарти, нови медии и др. egta има над 140 членове от 40 държави.
http://www.egta.com/


UNRIC
Базираният в Брюксел Регионален информационен център на ООН за Европа (UNRIC) предоставя информация за дейностите на ООН на 22 държави. Той функционира като европейски комуникационен офис на ООН и целта му е да ангажира и информира европейските граждани за глобалните проблеми. Центърът поддържа и връзка с институциите на Европейския съюз в областта на информацията. Дейностите му за популяризиране, съвместните обществени информационни кампании и събития се организират заедно с партньори, включително ЕС, правителства, медии, неправителствени организации, творчески общности и местни власти.