"Филмите са отворени врати и на всяка от тях, аз променям характера и живота"


Споделете с приятели



Родена на 9 март 1964 в Париж. Дъщеря на актриса и скулптор. Красива и деликатна,Жюлиет Бинош не може да остане незабелязана. След няколко второстепенни роли в "Семеен живот" /1984, реж. Жак Долон/ и "Здравей, Мари" /1985, реж. Жан-Люк Годар/ идват и главните в "Срещата"/1985,реж. Андре Тешине/ и "Лоши чувства"/1986, реж. Лео Кара с Мишел Пиколи/. Едва 23-годишна, вече е привлякла вниманието на световната филмова критика с филма "Непосилната лекота на битието"/реж. Филип Кауфман, с Даниел Дей-Луис и Лина Олин/ по романа на Милан Кундера, адаптиран от Жан-Клод Кариер и сниман от оператора на Бергман - Свен Никвист. Наистина елитарен екип със съответния ефект и на екрана и първа англоезична роля за Бинош /като сексуално независима жена/. Известният критик Роджър Ебърт пише, че тя е "почти нереална в своята красота и невинност".

https://www.bnt.bg/bg/a/vreda

Същата тази невинност, която й е отнета от режисьора Луи Мал във "Вреда"/1992, с Джеръми Айрънс/. В интервю след излизането на филма, Бинош споделя, че Мал е искал да промени нейния имидж, обмисляйки да го направи "много директно, но с повече изтънченост". Eдна година по-късно, Кшищоф Кешловски добавя към филмовите й нюанси един от своите "Три цвята: синьо"/1993/, което й носи "Сезар" и Наградата за най-добра актриса на Филмовия фестивал във Венеция. След кратко откъсване от киното, което посвещава на мисията да стане майка/1994/, Жюлиет Бинош е избрана за главната роля в-скъпата френска продукция - "Хусар на покрива"/1995, реж. Жан-Пол Рапно, с Оливие Мартинес/. Скоро идва и първият "Оскар" за поддържаща роля от общо 9-те за "Английски пациент" /1996, реж. Антъни Мингеля, с Ралф Файнс, Кристин Скот Томас, Уилям Дефо/. Един вкус не е достатъчен и се появява "Шоколад" /2000, реж. Ласе Халстрьом, с Джуди Денч, Джони Деп и Лина Олин/. За съжаление, историята, в която има толкова много вкус не отговаря на този на днешните консуматорите и печели повече номинации, отколкото награди...

"Филмите са отворени врати и на всяка от тях, аз променям характера и живота. Живея винаги в настоящето. Приемам риска. Не отричам миналото, но то е обърната страница"

"Когато се върнах във Франция след спечеления "Оскар", към мен се отнасяха като с кралска особа или футболен герой."

ЗАД КАДЪР

- най-скъпоплатената френска актриса;

- на церемонията по връчването на "Оскар"-ите за 1996 всички очакват Наградата за поддържаща женска роля да получи легендарната Лорън Бакол за "Огледалото има две лица" /1996, реж. Барбара Стрейзънд/, но печели Жюлиет Бинош за "Английски пациент" и това е най-голямата изненада в историята на "Оскар"-ите. В своята реч, Бинош казва само, че няма подготвена такава, защото е очаквала Лорън да получи наградата;

- 48-ма в Листата на 100-те сексзвезди във филмовата история на сп. "Импайър;

- 93-та в "Топ 100 филмови звезди на всички времена" на Empire (UK) magazine's;

- eдна от 50-те най-красиви жени в света на сп. "Пийпъл";

- учи се да свири на цигулка за ролята си в "Алис и Мартен";

- отказва главната роля в "Джурасик парк"/1993/;

- родителите й се развеждат, когато е 4-годишна и тя израства между двамата поотделно и католическото училище;

- има син Рафаел /р. 1993г./ от връзката й с професионалния водолаз Андре Хали и дъщеря Хана /р.2000г./от френския актьор Беноа Мажимел.

*Златна Романова