РЕКЛАМА

Здравето отблизо | Здрави у дома | Части от предаването - 5

Превенция и лечение на остеопорозата 00:40:22

БНТ 1 | 20.11.2017 | Здравето отблизо

Превенция и лечение на остеопорозата

Превенция и лечение на остеопорозата
Остеопорозата - тихият убиец 00:21:05

БНТ 1 | 20.11.2017 | Здравето отблизо

Остеопорозата - тихият убиец

Остеопорозата - тихият убиец
Здрави у дома 00:02:06

БНТ 1 | 20.11.2017 | Здравето отблизо

Здрави у дома

Здрави у дома
Археология и медицина: Вендузи 00:12:50

БНТ 1 | 20.11.2017 | Здравето отблизо

Археология и медицина: Вендузи

Археология и медицина: Вендузи
Природна аптека: Цвекло 00:02:20

БНТ 1 | 20.11.2017 | Здравето отблизо

Природна аптека: Цвекло

Природна аптека: Цвекло

Най-извесният философ за личностното развитие Наполеон Хил казва: „Вярата е основата на всички чудеса и тайнства, до чиято същност науката не може да достигне.” Така е, не можем да предотвратим всички неприятности в живота си, но можем да вземем някои предпазни мерки, които, съчетани с вяра в позитивния резултат, да ни осигурят по- добро здраве и живот.

Статистиките сочат, че най-голям брой фатални фрактури и наранявания предизвикват домашните инциденти. Затова никога не пренебрегвайте своя дом. Постарайте се той да е максимално светъл и сух. Всяко пропуснато мокро петно по пода е потенциален капан за падане. Когато избирате красиви плочки за пода, внимавайте да не се окажат и хлъзгави. Колкото и да държите на добрата си визия, никога не избирайте чехли на токчета, първо така мускулите ви ще са в постоянно напрежение, и второ - отвисоко се пада лошо! Постарайте се по пода ви да няма кабели и електрически уреди, и много подвижни постелки, защото това е най-сигурната примка за спъване. Оказва се, че 75 процента от паданията у дома се случват, докато хората тичат към телефона. Постарайте се той да е преносим и винаги на една ръка разстояние. Когато обзавеждате дома си, изберете си стабилни предмети, които биха могли да ви послужат за опора, ако залитнете. Но освен у дома има и практични решения за вашата безопасност и навън. Например през зимните месеци заложете на обувките с ниски подметки и дебели грайфери. Носете чанти с дълги дръжки през рамо или раница на гърба, така че ръцете ви винаги да бъдат свободни. Влизайте внимателно в обществените сгради и магазините, защото често на входа им има непредвидени прагове, стъпала и хлъзгави плочки. А за да тренирате опорно-двигателния си апарат, опитайте се всеки ден да постоите на един крак за около минута. Може да използвате и опора, но когато овладеете упражнението, продължете да го правите без опора и със затворени очи.

Здрави у дома
"Здравето отблизо" | "Превенция и лечение на остеопорозата" - 20.11.2017

РЕКЛАМА