Смятате ли, че резултатите от матурите са обективна оценка за знанията на учениците?

Смятате ли, че резултатите от матурите са обективна оценка за знанията на учениците?
В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Резултатите от матурите след 7. и 12. клас - вече обявени официално, дават повод за сериозно замисляне. Децата от една страна не спират да ходят на школи и на допълнителни уроци, не спират да се увеличават и двойките на тези изпити. Защо можем да сме първи на олимпиадите по математика, а учениците се провалят на матурите? Тази тема коментирахме в "Референдум" тази вечер.

Основният въпрос, на който "Алфа Рисърч" тества обществените нагласи тази вечер, е: смятате ли, че резултатите от тазгодишните матури са обективна оценка за знанията на учениците?

В дискусията за качеството на образованието у нас и предизвикателствата пред него участваха:

Филмов_кадър от sample.20160607_210041.flv — 1Асен Александров – съветник на образователния министър, директор на 51 училище "Елисавета Багряна" и дългогодишен преподавател по математика: "Изводите, които можем да си направим, са, че няма закога да се отлага реформата в образованието. Очевидно е, че начинът, по който се преподава, по който се учи, учебното съдържание не са такива, каквито бихме искали. А ние бихме искали да се съизмерваме с европейските държави - тези, които са участници в PISA."

Филмов_кадър от sample.20160607_210041.flvЕвгения Пеева – изпълнителен директор на фондация "Заедно в час": "На първо място ролята на външното оценяване е да даде оценка на всички нас - на системата, на учениците и на обществото за това какво образование осигуряваме на учениците. Фактът, че голям процент от децата отказват да вземат участие във втората част на НВО показва, че децата са изгубили вяра в себе си, че могат да се справят с малко по-високи очаквания. А обикновено разбирането на децата за техните способности идва от всички възрастни около тях. Т.е. тези резултати за мен са и някаква оценка на нашето общество - вярваме ли на себе си, вярваме ли на децата ни или не."

Филмов_кадър от sample.20160607_210041.flv — 2доц. Емил Колев, ръководител на националния отбор по математика за момичета, които се представят изключително успешно на европейски и световни състезания: "Учениците, с които ние работим и идват при нас, очевидно не са тези, които получават двойките и ниските оценки. Стандартите, които в последните години са наложени в международните олимпиади и в участие на състезания са наистина високи. България има много сериозни традиции в това отношение и е страната - една от учредителките на международната олимпиада по математика, учредителка на международната олимпиада по информатика. Ние сме участвали на всички международни олимпиади по математика, при това със сериозни успехи."

Филмов_кадър от sample.20160607_210041.flvЦветан Цветански, председател на УС на Центъра за образователни инициативи: "Учебните програми, по които са подготвени матурите, са едни и същи през последните години. Учебниците са едни и същи. Учителите са също едни и същи. Миналата и по-миналата година имаше същият висок процент слаби резултати. Т.е. наблюдаваме една тенденция. Въпросът е какво се случва, при условие, че учителите, учебниците и програмите са същите? Нещо се е случило. И се е случило на по-глобално ниво. Случило се е с образованието като ценност в обществото. Образованието малко или много се е обезсмислило. Учениците не са мотивирани да учат. За тях образованието като момент за добър живот е загубило своето значение. Те нямат и добри примери в това отношение. Реформата е толкова закъсняла, че вече няма нужда от реформа, а от смяна на системата."

Филмов_кадър от sample.20160607_210041.flv — 1Евгений Кънев, икономист, експерт по публично и частно партньорство: "Мотивацията на децата е резултат от ефективното преподаване, а не е предпоставка за такова. За мен фокусът на цялата дискусия и на цялата реформа трябва да бъде мотивацията на учителите. Детската мотивация е функция на мотивацията на учителя в много голяма степен."

Филмов_кадър от sample.20160607_210041.flvГеорги Ангелов, старши икономист в институт "Отворено общество": "Трябва да имаме предвид, че математиката е един от най-важните предмети, ако искаме да градим модерна, развита икономика, защото в новия свят виждаме информационни технологии, модерни машини, роботи в предприятията. Ако нямаме подготвени хора, които могат да работят с такава техника с новите технологии, много трудно може да имаме модерна икономика."

Гледайте "Референдум" от 21:00 часа!

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад