Приятелят Гал

Болен от грях... Най-добрият сценарист в киното са парите. Обречен сценарист се опитва да довърши последния си филм без много компромиси, но личните се оказват по-опасни. Филмът е посветен на драматурга Тони Къшнър - приятел на дебютиращия...

Приятелят Гал
За продукцията

Болен от грях...

Най-добрият сценарист в киното са парите.

Обречен сценарист се опитва да довърши последния си филм без много компромиси, но личните се оказват по-опасни.

Филмът е посветен на драматурга Тони Къшнър - приятел на дебютиращия режисьор и сценарист Крейг Лукас.

Трудно се поставя пиеса на екран и този еднократен хит от Бродуей е театрален на места, компенсирани от визията в мястото на действие и светлината. Иначе актьорската игра остава водеща - Патриша Кларксън, Кембъл Скот, Питър Сарсгаард привличат внимание към герои, които имат оправдание, независимо от ужасните неща, които правят.

На въпросителни около филма: първият отговор е за заглавието, което идва от статуя в музейния комплекс на Капитолия - класическо изображение на човек пред смъртта. Вторият разкрива гей-ориентацията на автора, намекната в първата му пиеса "Прелюдия към целувка". Различното е, че във филма няма добри или лоши герои, защото ситуацията постоянна обръща позициите им. Иначе темата за талантливите дебютанти в киното, чийто първи творби са оскатени от безчувствената продуцентска система е позната. Но тук има и още нещо - предателство и преданост в триъгълник, в който всеки има различна причина да участва и най-губеща е ролята на пасивния заложник в събитията.

Драма.

САЩ, 2005г., 101 мин.

Сценарист и режисьор: Крейг Лукас

В ролите: Патриша Кларксън, Кембъл Скот, Питър Сарсгаард и др.

Номинация за най-добра драма на Крейг Лукас от Голямото жури на Фестивала за ново американско  независимо кино Сънданс в Парк сити, Юта/2005/

Робърт е сценарист и гей, който се опитва да довърши сценария "Приятелят Гал" след загубата на своя агент и партньор, починал от СПИН. Продуцентът Джефри предлага 1 млн. долара за филма с единственото възражение, историята да не описва хомо, а хетеросексуална връзка. Парите са най-добрият сценарист в киното и Джефри е убеден, че "никой няма да ходи на кино, за да прекара зле времето си или да се учи на каквото и да е". Дилемата е решена бързо и почти безболезнено, докато компютърът променя името "Морис" с "Маги" и сценарият излиза от писателска драма в действителен триъгълник между Робърт, Джефри и съпругата му Елен. Джефри е бисексуален и бързо вкарва Робърт в своя свят на коктейлни партита и широки екрани. Междувременно обезверената Елен,  бивша сценаристка и настояща домакиня, също започва връзка с Робърт, който й доверява своята вина за смъртта на приятеля си Малкълм. Елен проявява интерес към чатовете на Робърт и подозирайки афера, краде копия от дневниците и събира информация за починалия му партньор. Използвайки будистките увлечения на Робърт, Елен изпраща послания от името на "завърналия" се мъртвец, което задълбочава конфликта.  Триъгълникът е сложен между вина, сигурност и пари. Събитията го тласкат в посока с две невинни жертви заради греховете на други трима...

Златна Романова

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад