РЕКЛАМА


На 20.04.2017 г. заседание на Общинския съвет в Русе взе важни решения. Гласувано бе общината да придобие капитала на оттеглящото се от България дружество ЕГГЕД, което стопанисваше тролейбусния транспорт. Предвижда се изкупуване на 100% на акциите за 500-хил. лв. и гаранция така да се погасят и дългове на дружеството от общо ок. 830-хил. лв. Общината се ангажира да продължи дейността, като запази и работните места. Има ли обаче ресурси това да се случи, или е по-скоро неизбежен ход?

Работещите в дружеството твърдят, че са на минимални работни заплати, че повечето тролеи са в лошо състояние, а в градския транспорт цари хаос. Изгодна ли е сделката и може ли да инвестира общината милионите, нужни за подобрение на условията? Това повдига въпроси изобщо около наболели проблеми в градския транспорт на Русе.

Важен момент е експлоатацията на големите подземни общински паркинги в центъра и на зала „Булстрад Арена” със стотици паркоместа. Какви ще са цените и как ще се отразят на гражданите и гостите на Русе? Дали ще са „справедливи и целесъобразни”, както предвижда предложението?

Разпалени дебати предизвика предстоящият конкурс за отдаване под наем на търговски терени на пъпа на града – в емблематичната за Русе „Малка градинка”. За пръв път срокът е удължен на 7 години, но нови изисквания тревожат и настоящите дългогодишни наематели, и браншовици, според които могат да дойдат случайни непрофесионалисти.

Гости на водещия Роман Сушков са общинските съветници Бедрос Пехливанян – председател на групата на ГЕРБ; Божидар Йотов – председател на групата на БСП, и Иво Пазарджиев – от групата на Патриотите ВМРО и Глас народен.

Община Русе иска тролейбусния транспорт
"Местно време" - 24.04.2017

РЕКЛАМА