Николай Нанков: 624 млн. лева ще достигнат до образователните заведения

В предаването вижте:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Той допълни, че част от проектите вече са приключили, други са в процес на реализация, а има и такива, които ще стартират до няколко седмици. Те включват както обновяване на материалната база, така и модернизация и закупуване на необходимата техника за учебния процес.

За първи път в почти всяка детска градина се подобрява материално-техническата база, свързана със спорта на децата - спортните площадки, плувните басейни, спортните салони, подчерта министърът.

Помощта ще бъде ползвана от 426 учебни заведения, в които се обучават над 250 хиляди деца, допълни Нанков.

Трябва да им е гарантирано както качеството на образователния процес, така и здравословната, сигурната, безопасната, уютната среда на обитаване в учебните заведения. Мисля, че тези средства по един най-добър начин ще подпомогнат основния ни приоритет в рамките на този мандат - образованието, подчерта той.

На въпрос за проточилия се във времето ремонт на тунел "Витиня" регионалният министър припомни, че за 40 години едва през 2015-2016 година са започнали реалните ремонти на мостовите съоръжения и тунелите.

Ремонтът стартира без нито една проектна документация как е строен тунелът, без нито един чертеж, по спомени на проектанти и на участници в строителния процес. С разширяването на строителната дейност ремонтът беше и конструктивен, ремонтът беше и за подобряване на енергийните характеристики, на хидроизолационните елементи... Мостовото съоръжение на 33 км след тунела забави ремонтните дейности с повече от месец и половина. Там отново бяха открити сериозни конструктивни дефекти, обясни Николай Нанков.

По повод предстоящото представяне на проекта за изграждане на АМ "Струма" в Брюксел регионалният министър уточни, че проектът все още не е утвърден, защото предстои финализирането на процедурата по ОВОС.

През октомври очакваме да получим положително становище на база на всички извървени процедури от Агенция "Пътна инфраструктура" и след проведените обществени обсъждания, съобщи той.

По думите му на срещата в Брюксел четиримата български министри ще имат възможност да изложат визията си "за приоретизация на дадения участък, за аргументите, които бяха изложени на обществените обсъждания и за отправената критика". Намерението е да се представи в пълнота предимствата на варианта, който е получил на национално ниво най-висока екологична, техническа и икономическа.

По повод документа с фалшивия подпис на шефа на АПИ за готовото класиране на офертите за ТОЛ системата Нанков заяви, че документът "е абсолютно фалшив и като подпис, и като реквизити".

Трябва да приемем и осъзнаем, че има едни лоши хора, които вече втора година се опитват да саботират всячески въвеждането на ТОЛ системата. Това още веднъж доказва, че с въвеждането на ТОЛ системата защитаваме не само публични интереси, интереса на Пътната агенция, а и обществения интерес, тъй като е факт, че тези средства, генерирани по справедлив модел, ще се разходват само за подобряване качеството на българската пътна мрежа, категоричен беше министърът.

Според него с въвеждането на ТОЛ системата ще е възможно да се въведе и системата за контрол на средната скорост по магистралите.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад