Музиката и звукът в българската анимация

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

В анимацията оставиха имената си композитори като Георги Генков, Борис Карадимчев, Александър Бръзицов – писали специална музика за десетки награждавани заглавия. Само Георги Генков е в надписите на 120 български анимационни филма. Симеон Пиронков е авторът на оптимистичната музикална тема в класиката „Маргаритката”, с която младостта и красотата побеждават сивата еднаквост. Стефан Димитров и волните ноти на Моцарт отговарят на граченето на системата в „Га”. В „Шлагерът” Борис Карадимчев иронизира популярната музика на своето време. Звукът във филмите на Доньо Донев е част от вица в тях. „Тримата му глупаци” се помнят и с междуметията и възклицанията на героите, които заместват диалога им. „Де факто” е невъзможен без финалния удар на тъпана, след който лъсва фалшът на системата. Доньо Донев работеше с майстора на звука и на геговата музика Емил Павлов. В пазарното време на анимацията ни специалната музика е скъпо удоволствие. Но и сега изявени композитори захранват с партитури авторската анимация – пример е участието на Петър Дундаков в най-успешните филми на „Компот колектив”; дългогодишното сътрудничество на Любомир Денев с Анри Кулев.

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад