Метро

"Долу" е свободата от всичко ненужно "горе"... Крадец, богата жертва, група аутсайдери с пороци и музика в метрото на Париж. Няма изненади -  има цел с правила и избор от... чувство. "Нова вълна" или "сянка върху епохата на Митеран",...

Метро
За продукцията

"Долу" е свободата от всичко ненужно "горе"...

Крадец, богата жертва, група аутсайдери с пороци и музика в метрото на Париж. Няма изненади -  има цел с правила и избор от... чувство.

"Нова вълна" или "сянка върху епохата на Митеран", "Метро" е протест и контраст срещу позьорството и излишествата на времето. Бесон противопоставя два свята със своите норми и правила на движение в обществото. "Метро" е системата на Бесон за връзка между "горе" и "долу". Обитателите на метрото живеят в собствен свят с ресторанти, магазини и скрити места, имат свой стил в облеклото, свой език и въпреки че не могат да изразят причината за своя протест, усещат, че тяхната битка е справедлива и алтернатива на шаблонния начин на живот. Техният начин не е лесен, но има правила за съществуване и дава възможност за изследване на различни страсти, непознати от раждането им...В мрак и изкуствена светлина всеки от тях търси причината за мястото си долу, свободен от оковите горе, готов да остане завинаги. Промяната в мисленето води до смяна на костюмите. Ламбер шофира фантастична кола със смокинг и поп-хитове от 80-те, а накрая е друг - с маниери, дрехи, говор и спокойното лице на уверен човек, познал чувството за цел в живота.

Неговата женска противоположност /от "Дискретният чар на буржоазията" на Бунюел/ също се променя - отначало принудена да напусне подземния свят, после не може да се върне "горе", защото вече не иска да фалшифицира усмивки и интерес в банални разговори, отказва се от луксозните тоалети с изключение на прическата, която описва "ирокезка", приключва с преструвките и предпочита истината, дори в безразличието.

"Метро" е разточителен и разрушителен, лъскав и измамен, подреден и разделен между действителността и възможността с внушението на Бесон. Камерата на Карло Ванини се движи бързо, но точно, всеки кадър е нова майсторска композиция, в която стерилният свят проблясва с метала на пилоните и луминсцентните светлини в мрака на подземието. Невидимият герой е музиката на Ерик Сера, която ще остане и след избледняването на лентата...

Стинг и Шарлот Рамплинг отказват ролите, за които Бесон ще покани Кристоф Ламбер и Изабел Аджани. Основният екип остава със съсценариста Пиер Жоливе, композитора Ерик Сера с роля и на басиста и Люк Бесон  - режисьор и ватман на една от мотрисите.

Трилър.

Франция, 1985г., 104 мин.

Сценарист и режисьор: Люк Бесон

В ролите: Изабел Аджани, Кристоф Ламбер, Жан-Юг Англад, Мишел Галабрю, Жан-Пиер Бакри, Жан Рено и др.

Номинация от БАФТА за най-добър чуждоезичен филм /1986/;

3 награди "Сезар" за: най-добър актьор на Кристоф Ламбер, сценография и декори на Александър Троне, звук на целия записващ екип и  номинации за: най-добър филм и режисура на Люк Бесон, музика на Ерик Сера, операторска работа на Карло Ванини, монтаж на Софи Шмит, плакат на Бернар, главна роля на Изабел Адажани и поддържащи роли на Мишел Галабрю, Жан-Пиер Барси и Жан-Юг Англад /1986/;

Награда за най-добър филм на Люк Бесон от Международния фестивал за фантастични и филми на ужасите Фантаспорто в Порто, Португалия /1987/.

Едва отървал се в скроростно преследване от жандармерията, касоразбивачът Фред открива тайно убежище в коридорите на метрото, където среща нови приятели - джебчии, нощни крадци, цветар, кънкьор, музиканти, които свирят един за друг в мрака на друг свят и един гигант - Големия Бил, който ще го освободи от  белезниците с един удар. Съдбата има опашка. Някои компрометиращи документи от последната разбита каса са причината Фред да бъде последван от отегчената бурожазна съпруга на собственика - Елена. Тя ги иска обратно и чувства привличането, което изпитва и Фред. Романтичната им прегръдка е отложена от различни врагове като наемника на богатия й британски съпруг и усърдните полицаи, които крадат от времето им, търсейки ту Фред, ту  странен кънкьор - крадец на чанти...Движението не спира, желанията се променят. Шокирана от подземния свят, Елена открива предимствата на липсите. Фред разбива каса, обира влак, измъква се от полицията и за първи път има цел...

Златна Романова

"Оръжията не убиват хора. Хората убиват хора."

"Защо те обичам?"

"Защото съм удивителна жена."

"Защо ти не ме обичаш?"

"Защото нямам сили".

"Мързелива ли си?"

"Ужасно."

"Кой готви във вашия дом?"

"Готвачът."

"И кой върши домакинската работа?"

"Прислужницата."

"А правенето на любов?..."

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад