Медийната грамотност в учебния процес

В предаването
Части от предаването
Всички броеве
Мартин Макариев, ученик в 11 клас в 1 АЕГ: Медийната грамотност е нещо, което нас лично много ни засяга, тъй като ние сме едва ли не най-големите потребители. Моите приятели и аз прекарваме няколко часа на ден, може би сигурно 10-20 часа повече на седмица като гледаме телевизия, социални медии и всъщност това е нещо, което обработва нашия светоглед и затова е ключово да разбираме как ни действа, защо някои неща ги прави, просто основни неща ще ни помогнат да мислим критично и никога да не приемаме нещо просто ей така.

Според Владислава Трашлиева, ученичка в 22 СУ „Георги С. Раковски“, начинът да се справим с фалшивите новини е да се информираме повече и да търсим други източници за нова информация.

Паулина Нинова, преподавател по история в 22 СУ „Георги С. Раковски“: Аз се старая, особено по Съвременна история, да използвам медийното пространство и наистина подбирам клипчета, които са около 5-7 минути, защото вниманието им се разсейва и доколкото мога като историк се старая да им покажа, че те трябва да имат различни видове източници, за да могат да потвърждават тяхната информация.

Пенка Прокопиева, класен ръководител, преподавател по "Свят и личност", е на мнение, че учениците нямат умение да подбират важната информация.

Вижте целия разговор във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад