Марк Зукърбърг – поглед към "Фейсбук" отвътре

Феноменът на времето... БиБиСи-2 филмира стълбата към успеха и риска от пропадане в мрежата. "Фейсбук" на Марк Зукърбърг е в услуга на общуването, споделянето и представянето на всеки и всичко без ограничения във времето и...

Марк Зукърбърг – поглед към Фейсбук отвътре
За продукцията

Феноменът на времето...

БиБиСи-2 филмира стълбата към успеха и риска от пропадане в мрежата.

"Фейсбук" на Марк Зукърбърг е в услуга на общуването, споделянето и представянето на всеки и всичко без ограничения във времето и пространството.

Проблемът: "Свободата е луксът на самодисциплината".

в документалната линия "ВИЖ БиБиСи".

Документален филм.

Великобритания, 2011г., 50 мин.

Режисьор Андрю Милър

Пътят на Марк Зукърбърг - от студент по философия в Харвард до основател на най-влиятелната световна мрежа през последните 7 години.  "ФЕЙСБУК" има 800 милиона потребители, половината от тях всеки ден са там, за да общуват със семейство, приятели, познати, звезди, бизнеспартньори и брандове.  27-годишният Зукърбърг отказва изгодните оферти да купи бизнеса, например за 15 млрд. долара от Майкрософт. Той следва своя стратегия - по-лесна за превземане, като споделя съдържанието на "Фейсбук" със свързани новини, фотоси, игри...

Чрез интервю с Марк Зукъръбърг и неговия екип из офисите на "Фейсбук" в Силиконовата долина, филмът проследява историята на необикновения скок - от търсенето на инвеститори до изграждането на глобален социален колос за няколко години.  Паралелно с успеха идва новото предизвикателство за Зукърбъргразминаването между идеалистичната му концепция за по-отворен свят между хората срещу бизнеспространството, което "Фейсбук" представлява днес.

"Фейсбук" се оценява на около 100 млрд. долара, но може ли да оправдае тази цена? Докато рекламната индустрия купува място към линквани продукти с препоръки от приятели, възникват въпроси за целта на мрежата. "Фейсбук" предоставя гигантска база данни за пазарно търсене на определени продукти към специфични групи от потребители, в която бизнесът играе ролята на техен "приятел". Мрежата се превърна в новата високотехнологична машина за пари. А първичният въпрос е какво прави през цялото време "Фейсбук" с взаимоотношенията между хората - предимството за бърза и постоянна връзка между отдалечени в пространството се възприема модерно и от близките, които заменят реалното общуване с виртуалното. И докато социалната мрежа плува в пазарното море под заплаха от акулите "Гугъл" и другите,  позицията на Зукърбъг става критична за отстояване на идеите му ...

Златна Романова

ФАКТИ:

За 7 години Марк Зукърбърг се издига от колежанин в милиардер. Днес се класира сред първите 10 в историята, създаващи тенденции.  Творението на Зукърбърг  - "Фейсбук" влезе в живота на 800 милиона души. Когато се обедини технологията с човешката маса, светът се променя. Това е силата на постиженията. Периодически се появява нов бизнес, който бележи цяла епоха. В този случай е създаден нов начин на общуване. Преди социалните мрежи хората в света нямат свобододна трибуна за изява, където да споделят, сега всички го имат. Дори английската кралица е във "Фейсбук"... Влиянието на "Фейсбук" е изключително, но проблемът е огромната популярност. Творението на Зукърбърг е предмет на съдебни искове, обвинения за нахлуване в личния живот и все пак е свръхдоходен бизнес...

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад