Логопедичен кабинет в училището в Симитли

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Това е част от логопедичната работа на Снежана Владимирова, която има над 25 години опит. В началото на всяка учебна година прави обследване на първокласниците за нарушения в езиковата и писмената им реч. Работи основно с деца от 1 до 4 клас, които имат такива проблеми. Сега 25 ученици посещават кабинета, които са с различни нарушения.

Снежана Владимирова, логопед: Най-често срещани са нарушения на звук „р”, нарушения на „съскави” и „шушкави”, имаме три заекващи дечица, а също така нарушения и в четенето и писането. За съжаление се увеличава броят на дечицата отпреди години, да речем 5-6 деца са били в 1 клас , а сега направо по 12-13 до 15 деца откривам.



Причините за появата на езикови и говорни нарушения са различни, каза логопедът. Тя допълни,че проблемите със слуха водят до сериозни нарушения в четенето и писането.

Снежана Владимирова, логопед: В течение на обучението ,ограмотяването изникват такива скрити нарушения във фонематичния слух, детето има прекрасен говор, но когато пише просто допуска например звучни – безвучни съгласни, примерно думата барабан я пише като парапан.

Лечението е индивидуално за всяко дете. Упражненията и игрите са много интересни, каза малката Виктория, която и в деня на рождения си ден не пропусна заниманията.

Виктория: Най-интересно беше това с госпожата, която ми даде тези лимони - картинките и аз да ги подреждам дали те нямат звук „р” или имат. Така се научавам и е забавно.

Снежана Владимирова смята, че във всяко училище и детска градина трябва да има логопедичен кабинет, където езиково-говорните нарушения могат да се коригират от ранна възраст на децата.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад