РЕКЛАМА

180 фирми за мебели участват в изложение в София 00:02:11

24.04.2017 | Купувам българско

180 фирми за мебели участват в изложение в София

180 фирми за мебели участват в изложение в София
Изложението "От любов към българското" във Варна 00:02:02

22.04.2017 | Купувам българско

Изложението "От любов към българското" във Варна

Изложението "От любов към българското" във Варна
Наредба задължава в училищата да се раздават само плодове и зеленчуци I-во качес 00:01:49

19.04.2017 | Купувам българско

Наредба задължава в училищата да се раздават само плодове и зеленчуци I-во качес

Наредба задължава в училищата да се раздават само плодове и зеленчуци I-во качес
БНТ2 организира великденски базар в парка "Заимов" 00:02:11

07.04.2017 | Купувам българско

БНТ2 организира великденски базар в парка "Заимов"

БНТ2 организира великденски базар в парка "Заимов"

Вижте още


Идеята тръгна от проблемите на млекопроизводители и млекопреработватели, които са заплашени от масови фалити заради въведеното ембарго от страна на Русия върху стоки от ЕС и заливането на българския пазар с тези стоки. Затова журналистите от БНТ2 решиха да накарат българите да се запитат “Какво?” и “Защо?” купуват. Екипът ни тръгна по пътя на съмненията и въпросите, които въздържат потребителите да купуват български стоки.

“Купувам българско” е една от най-мащабните социално отговорни кампании на обществената медия. Чрез нея вече 3 години ви показваме проблемите на българските производители и съдействаме за решаването им. От началото на кампанията в над 1 200 репортажа в новините на БНТ 2 ви разходихме в мандри, хлебозаводи, сладкарски цехове, фабрика за обувки и дори торов завод. Показахме ви как се произвеждат български мебели и как се създават козметични продукти. Над 15 милиона стоки със стикери на кампанията на новините на БНТ 2 „Купувам българско“ са продадени в търговската мрежа. Със стикерите се отличават и фирмите, включили се в кампанията.

След репортажи в новините, през 2016-та Министерството на земеделието и храните започна да подготвя промени в Наредбата за изискванията към млечните продукти. Резултатът - изделията от мляко и имитиращите продукти ще се предлагат на отделни щандовете в магазините. А през пролетта производителите на български храни и напитки сключиха меморандум с Българската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите да се предлагат в менютата им продукти от местните производители.

Партньори на кампанията са и производителите на хляб и сладкиши. С репортажи в новините на БНТ2 се опитваме да осветлим сивия сектор в бранша. Заедно с Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите се борим за промяна в законодателството и намаляването на ДДС ставката от 20 на 5% за този сектор. Това е единственият начин да извади на светло и да мине под контрола на държавата производството на хляб и хлебни изделия. Борим се и за това хлябът никога да не се превозва в случайни коли при лоши хигиенни условия или заедно с прах за пране или други препарати. Пътят е въвеждането на електронен регистър на дистрибуторите. Другият важен въпрос е с каква суровина се произвеждат тези изделия.

През изминалата година кампаниите на новините на БНТ 2 „Купувам българско“ и на Министерството на земеделието и храните „Подкрепяме българското“ обединиха усилията си в подкрепа на местното производство. За един месец бяха организирани фермерски пазари във всички 28 областни града в страната. На изложенията, експерти от министерството на земеделието се срещнаха с местни фермери, за да ги запознаят с възможностите на европейските програми. От земеделското министерство обявиха, че от следващата година общините ще получават помощ от държавата, за да организират фермерски пазари.

Фермерски базар за регионални продукти и храни се проведе и преди Коледа. Потребителите в София, Пловдив, Варна, Русе и Благоевград опитаха и си купиха вкусни плодове и зеленчуци, вина, млечни и месни деликатеси, пчелни продукти и сладкиши. За пореден път инициативата "Купувам българско" призова да се изберат български продукти за празниците.

На път е да се разреши и един от най-големите проблеми на производителите - трудният достъп до големите търговски вериги. В Кампанията на БНТ 2 „Купувам българско“ от самото начало се борим за присъствие на българските стоки в хипермаркетите. Вече има и резултат в не един от секторите. Съюзът на хлебопроизводителите и сладкарите и големите търговски вериги се споразумяха как да премахнат посредниците помежду си, защото те вдигат цената. Споразумението слага край на посредниците между производители и търговци. Ще премахне и изкуствено завишените и излишни такси, които големите магазини налагат върху българския хляб. От Съюза на хлебопроизводителите и сладкарите са убедени, че по- лесния достъп до хипермаркетите ще даде нови възможности за производителите и ще реши проблемите със сивата икономика в бранша. Освен това в хода на кампанията се забелязва трайна тенденция на засилен интерес от страна на големите магазини към саморекламиране чрез български стоки.

Производителите, които през годините се присъединиха към кампанията "Купувам българско" доказаха качеството на продуктите си и потърсиха подкрепа, за да оцелеят на пазара сред конкуренцията от вносни стоки. Инициативата на БНТ 2 в подкрепа на българското производство доби популярност. Към кампанията се присъедини и български производител на еко торове, който вече 25 години стои твърдо на пазара. Фирмата произвежда екологични торове за листно подхранване, които са изработени специално за нашите георгафски ширини. Собствениците й смятат, че родното производство има нужда от подкрепата на държавата и на потребителите, за да върви напред.

Кампанията придобива нови мащаби с присъединяването и на Българска национална Асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“. В нея влизат 91 производители и още 50 000 козметични продукта тръгнаха със стикера на кампанията към магазинната мрежа в цялата страна. Родните производители продават козметика в над 65 страни в целия свят. На вътрешния пазар обаче те срещат проблеми с търговските вериги и високата отстъпка, която им искат. На места тя достига близо 43%.

Работната ръка също е проблем за бранша. Розовият цвят, от който се произвежда прочутото розово масло, се бере само на ръка. Производителите настояват регистрираните безработни да не губят статута си в бюрата по труда, докато прибират реколтата от рози, както е в момента. Този проблем вече се разглежда в социалното министерство. Козметичната индустрия среща и административни пречки при износа на стоки зад граница. Ако искат да продават във Венецуела, например, се изисква да намерят и преведат техния закон за внос на козметични продукти, да го легализират и заверят във Външно министерство и да го представят за издаване на сертификат за износ в здравното.

Към кампанията се присъедиха производители на халва, сокове и вино от арония, агнешко месо, яйца, производител на вино – розе, шивашки фирми, Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост, както и българският производител на детски обувки „Колев и Колев“.

Кампанията "Купувам българско" получи награди за подкрепата, която оказва на българските производители. Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“ присъди на кампанията наградата „Българска роза 2016“. Получихме и грамота от фирмите от дървообработващата и мебелната промишленост и отличие за приноса си към подобряването на достъпа до качествена храна. На Годишните награди „Златна мартеница“ БНТ2 получи приза за активна журналистическа позиция в подкрепа на българското производство. От бизнеса многократно заявиха желанието си инициативата да продължи да съществува.

БНТ2 Ви кани да се включите в кампанията “Купувам българско”! Ако искате заедно да се разходим в българска мандра, хлебозавод, сладкарски цех, торов завод, да видите как се създават българските козметични продукти или как се произвеждат българските мебели, гледайте репортажите в новините на БНТ 2 от 19:30 и 21:00 часа. Ще търсим заедно проблемите на различните български производства и как да им помогнем, за да оцелеят на пазара сред конкуренцията от вносни стоки.

“Купувам българско” се осъществява с подкрепата на Асоциацията на млекопреработвателите в България и Националната асоциация на млекопреработвателите, Сдружение “Национален браншови съюз на хлебарите и сладкарите”, Торовете Екофол и Българска Национална Асоциация Етерични масла, Парфюмерия и Козметика и Браншовата асоциация на дървообработващата и мебелна промишленост. Техните членове поставят върху продуктите си специално изработените стикери с логото на кампанията. Стикерът гарантира, че това са български продукти произведени от българска суровина.

За конкурса

Като част от кампанията организираме конкурс. Всеки, който иска да участва в него, трябва да довърши изреченията ,,Аз Купувам български козметични продукти, защото…'' и "Аз Купувам български детски обувки защото..." и да ги изпрати на електронна поща с адрес: bulgarsko@bnt.bg. Конкурсът ще продължи три месеца – до 19 юни. Всеки месец ще се раздават 3 награди – козметични продукти, всяка на стойност 50 лв. и чифт детски обувки.

Първото теглене ще е на 24.04.2015 г. Второто ще е на 22.05.2015г.. Третото теглене е насрочено за дата 19.06.2015г.

За да попадне вашето изречение сред печелившите, трябва да е оригинално, забавно и да издава личната ви мотивация да купувате български козмерични продукти. Печелившите изречения ще се теглят на живо в сутрешния блок на БНТ2 – „Добро утро с БНТ2“. В срок до 3 дни след всеки жребий спечелилите ще бъдат потърсени на посочените телефон и адрес на електронна поща, за да дадат адрес, на който да им бъде изпратена наградата.

И не забравяйте, целта на кампанията е: ,,Купувам българско‘‘ !

РЕКЛАМА