РЕКЛАМА

Денят започва | Криза за таксиметрови шофьори | Части от предаването - 12

София - между проблемите и решенията

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

София - между проблемите и решенията

София - между проблемите и решенията
Криза за таксиметрови шофьори 00:02:41

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Криза за таксиметрови шофьори

Криза за таксиметрови шофьори
Напусна ни Мариана Аламанчева 00:01:50

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Напусна ни Мариана Аламанчева

Напусна ни Мариана Аламанчева
"Подари щастие". Книга за кувьози - в помощ на новородените 00:11:42

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

"Подари щастие". Книга за кувьози - в помощ на новородените

"Подари щастие". Книга за кувьози - в помощ на новородените
Дарение за болницата в Червен бряг 00:02:06

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Дарение за болницата в Червен бряг

Дарение за болницата в Червен бряг
Д-р Ангел Кунчев: Заболеваемостта на грип не е достигнала пикови стойности 00:16:07

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Д-р Ангел Кунчев: Заболеваемостта на грип не е достигнала пикови стойности

Д-р Ангел Кунчев: Заболеваемостта на грип не е достигнала пикови стойности
 Каква е ситуацията със заболеваемостта от грип в Пловдив? 00:02:31

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Каква е ситуацията със заболеваемостта от грип в Пловдив?

Каква е ситуацията със заболеваемостта от грип в Пловдив?
Фандъкова: Витоша трябва да има възможности за зимен и летен туризъм 00:31:02

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Фандъкова: Витоша трябва да има възможности за зимен и летен туризъм

Фандъкова: Витоша трябва да има възможности за зимен и летен туризъм
Македония ратифицира договора за добросъседство. Какво следва? 00:11:21

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Македония ратифицира договора за добросъседство. Какво следва?

Македония ратифицира договора за добросъседство. Какво следва?
Кой следи за изправността на автомобилите с газови уредби? 00:08:49

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Кой следи за изправността на автомобилите с газови уредби?

Кой следи за изправността на автомобилите с газови уредби?
Даниела Кънева: Шиндзо Абе е един от най-силните лидери в световен мащаб 00:11:59

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Даниела Кънева: Шиндзо Абе е един от най-силните лидери в световен мащаб

Даниела Кънева: Шиндзо Абе е един от най-силните лидери в световен мащаб
Д-р Грозев: Проблемите в общинското здравеопазване се мултиплицират навсякъде 00:13:42

БНТ 1 | 16.01.2018 | Денят започва

Д-р Грозев: Проблемите в общинското здравеопазване се мултиплицират навсякъде

Д-р Грозев: Проблемите в общинското здравеопазване се мултиплицират навсякъде

С всяка година професията таксиметров шофьор става все по-непривлекателна за младите хора. Във Велико Търново от бранша алармират, че зад воланите на такситата сядат мъже над 50 години. Причините потърсиха Зорница Илиева и операторът Веселин Минчев.

Ниско заплащане, високите данъци и нереалната конкуренция са причина в последните десет години младите хора да изчезнат от професията таксиметров шофьор. В началото на 90-те години Светлозар Стойнов седнал за първи път зад волана на таксито. Днес все още работи, но колегите му не са млади момчета, а предимно пенсионери.

Светлозар Стойнов, таксиметров шофьор: „Действително има отлив от тази професия особено на млади хора. Просто е много трудно на един начинаещ водач да се справи с наеми, с плащания, които са другото нещо, което отблъсква. Дори стари таксиметрови шофьори напуснаха тази дейност и се захванаха с друго.“

Светлозар Стойно е и председател на сдружениeто на таксиметровите шофьори в старата столица и твърди, че държавата спешно трябва да се намеси, за да има повече ясни и справедливи условия на труд. Колегите му, които са зад воланите повече 10 години, също са на мнение, че в професията се наблюдава застаряване и според тях основни причини, наред с несправедливите данъци и ниските тарифи, е и стресът.

Лютви Сюлейманов, таксиметров шофьор: „Младите хора предпочитат ли този бранш или все повече не? – Не, не, все повече не. Сега има съвсем други професии, които са по-доходоносни.“
Али Махмутов – таксиметров шофьор: „Не виждаш ли във Търново какви са заплатите 300/400/500/600 лв. С това живее ли се? Абсолютно невъзможни и при нас същата работа с едната ръка вземаш, с другата даваш.“

Хората, които често използват услугите на таксиметровите компании, забелязват масовото застаряване на шофьорите, но и са категорични, че това сериозно ги притеснява.

Минко Минков – клиент: „Рефлексите му стават по–бавни, наблюдението му е по–малко върху пътя, разсеян е. От тази гледна точка си е наистина притеснително. Трябва да има едно възрастово ограничение!“
Иван – клиент: „В крайна сметка след 60-65 години човек вече не може да си позволи такава работа. Това е лично мое мнение!“

Във Велико Търново таксиметровите шофьори са категорични, че ако държавата не се намеси и не промени условията на труд за хората от бранша след още няколко години зад волана на жълтите коли няма да остане никой.

Криза за таксиметрови шофьори
"Денят започва" | "София - между проблемите и решенията" - 16.01.2018

РЕКЛАМА