Кампанията "Прозорец към родината" получи годишната награда "Златно сърце"

За поредна година обществената телевизия получи наградата „Златно сърце“ за кампанията на БНТ в подкрепа на българските училища зад граница „Прозорец към родината“.

15:21, 20.12.2017
Кампанията Прозорец към родината получи годишната награда Златно сърце

Годишните награди се присъждат от списание „Вusiness lady“ и имат за цел да дадат публичност на усилията на компании, неправителствени организации, държавни институции и личности за подкрепата на обществено значими каузи.

Инициативи на Българската национална телевизия за трети път получават признание за социална отговорност. През 2015 признание за обществената си значимост получи кампанията на Българската национална телевизия „Пътуващо лятно кино” с БНТ 1, а в раздел „медии“ бе отличена инициативата на БНТ2 „Надиграй ме на неделното хоро“ за възраждане на българския фолклор и традиции сред българското общество. Миналата година с наградата „Златно сърце“ бе отличена кампанията на БНТ и Националния център за трансфузионна хематология „Дари кръв“.

Кампанията „Прозорец към родината“ спечели признанието за благотворителност с вдъхновяващия мотив за запазване на националната идентичност на българските деца, които живеят извън пределите на страната и с мащаба на инициативата, която увлече хиляди дарители. Лица на кампанията са водещите на БНТ Радина Червенова, Марина Матева и Даниел Михайлов, а репортерите на БНТ популяризираха дарителите и събитията в рамките на инициативата.

Наградата „Златно сърце“ бе връчена от заместник-министъра на труда и социалната политика Росица Димитрова, която подчерта, че подобни инициативи демонстрират съвременно разбиране за ролята на медиите в обществото.

„Книгите са прозорец към света, а книгите, написани на български език, наистина се превърнаха в прозорец към Родината за тези български деца, които учат в чужбина. Те опознават и започват да обичат страната на предците си, благодарение на книгите, които получиха в дар от хиляди българи“ – сподели водещата на „По света и у нас“ Марина Матева, след като получи почетното отличие от името на екипа на кампанията.

Извън пределите на страната ни има над 200 училища, които съхраняват българския дух и писменост. Повече от 20 000 са българчета в чужбина, които изучават родния език.

В първият етап на кампанията се включиха издателства, културни институти, туристически центрове, училища и читалища от цялата страна, които дариха книги или откриха пунктове за събиране на дарения на своя територия. Редица театри в страната промотираха кампанията, която бе представена със специален щанд в тазгодишното издание на „Алея на книгата“ в София. Дарените в рамките на първия етап от кампанията книги и учебници вече достигнаха до българските училища във Франция, Германия, Гърция, Великобритания, Кипър, Испания и Холандия.



В Деня на народните будители (1 ноември) БНТ даде старт на втория етап от кампанията с обявяване на конкурс за есе за ученици на тема „Аз съм българче“. Ученици на възраст между 7 и 15 години от България и чужбина могат да вземат участие, като изпратят своите съчинения до края на месец януари. Победителите в конкурса ще бъдат обявени в навечерието на националния празник на България 3 март.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад