Кампанията на БНТ2 „Купувам българско“ с инициатива за Коледните празници

Кампанията на новините на БНТ 2 „Купувам българско“ започва инициатива за предстоящите коледни и новогодишни празници. И тази година акцията призовава да предпочетем българските продукти около празничната треска за пазаруване. Началото ѝ беше дадено днес на пресконференция в София.Инициативата е подкрепена от Министерството на земеделието и храните и Националното сдружение на общините. През последната година продажбата на български храни в магазините се е увеличила с близо 3%, сочат данни на министерството.

20:15, 01.12.2017

Производители на хляб, вино, млечни и месни продукти, кметове на общини и министерството се обединиха около общ призив - да се купуват български стоки за коледните и новогодишните празници.

Екатерина Генова, директор на Дирекция „БНТ Свят и региони“: Хората започнаха да вярват, че има добри български производители, че българските стоки са качествени и че си заслужава да ги купуваме, за да влагаме парите си в българската икономика.

Нека българите да предпочетат българските храни, българските вина и българските подаръци.

Идеята за коледната акция на „Купувам българско“ е по идея на Браншовия съюз на хлебарите и сладкарите.

Марияна Кукушева, председател на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите: Инициативата „Купувам българско“ не е празнична. Тя е ежедневна, за да покаже, че реално българското общество има своето узряване.

Кирил Вътев от Асоциацията на месопреработвателите също смята, че потребителят вече различава качествените от некачествените стоки. Затова според него в България се е повдигнал въпросът за двойните стандарти.

Кирил Вътев, производител на месни продукти: Нараства и потребителската култура и все повече потребители четат внимателно етикетите. Това се обяснява много лесно с ръст на по-качествените храни.

Винопроизводителите, които доскоро повече изнасяха, отколкото продаваха в България днес отчетоха, че тази тенденция се обръща.

Кампанията „Купувам българското“ се превърна в кауза.

Росица Касабова - винопроизводител: Заедно с Пловдивския аграрен университет, с Търговско-промишлената палата само след 10 дни, под мотото "Вкусът на България" ние ще представим три дни в Ханой български вина от 4 региона на България и български сирена и млечни продукти.

Станислав Бакърджиев, винопроизводител: Буквално 90% от вината на пазара бяха вносни, в момента е точно обратното.

Заместник-министърът на земеделието Цветан Димитров се присъедини към призива да се подкрепят българските производители.

Цветан Димитров, заместник министър на земеделието и храните: Тази инициатива, няма как да не се отзова на нея, тъй като тя е и част от правителствената програма, т.е. анонсирането на българските производства, на българските храни и печеленето все повече на българския потребител.

Тази година производството на мляко и млечни продукти у нас се е увеличило с 11%, сочат данни на земеделското министерство.

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад