Каква е причината за проблема с Фейсбук и Инстаграм?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Димитър Ганчев обясни, че е необичайно толкова дълго време да не бъде посочвана причината за срива във Фейсбук и Инстаграм. "При предишни подобни случаи сравнително бързо излязоха с доста детайлно описание на проблемите си, както е обичайно в бранша. Можем само да гадаем какво са променяли. Моето усещане е, че са променяли нещо, свързано с оторизацията на потребителите", коментира той и предположи, че става въпрос за вътрешна грешка в системите им. "Дали е промяна в конфигурацията, промяна в алгоритъм, промяна във версията на някакъв софтуер, няма как да отгатнем". Ганчев посочи, че със сигурност това е промяна, която те са правили и не са съобразили нещо.

Димитър Ганчев не изключи възможността сривът да е свързан с разследването, което САЩ започнаха да провеждат за предоставяне на лични данни на трети лица, тъй като може да са правили промяна в алгоритмите си или промяна в данните на потребителите, защото "това, което първо се случи, беше невъзможността да се оторизират външни сайтове към социалните мрежи. Така че не е невъзможно да е свързано с достъпа до нашите данни, ако са правили някаква промяна в това отношение".

Димитър Ганчев подчерта, че загубите от реклами в деня на срива са наистина много големи - около 10 млн. приходи, но репутационната щета, която понесоха Фейсбук и Инстаграм, е по-големият проблем.

Много бизнеси - малки и големи, които зависят от тях, установиха колко силно зависими са. Бизнесите ще потърсят някакви начини да се защитят, като изнесат своята дейност някъде другаде. Това е по-голямата щета за Фейсбук, открои той.

Вижте целия разговор във видеото.


Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад