Ивайло Московски за приоритетите на Министерство на транспорта

В предаването вижте:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

При прекратена процедура нямаме друг вариант и приемам подхода да се покани голям външен консултант, каза министър Московски и предупреди, че трябва да е ясно, че ще е значително по-скъп от консултантите, които са използвали, но при такъв голям обществен интерес приемат този подход. Водят се преговори с трите големи банки - Световна банка, ЕИБ и ЕБВР, която от тях даде най-приемливи условия - с нея ще продължат, необходимо е доактуализиране на анализите за 2015 и 2016 г. и да се върви към процедура, при която да има авансово плащане, което да помогне на системата на транспорта да отиде в темата "дългове на железниците", поясни Ивайло Московски.

Днес се отварят офертите за концесия на летище Пловдив, министърът на транспорта съобщи, че са подадени три такива. В договора за концесия има заложени инвестиционни мерки, има развитие на пътнико-товарния поток, изграждане на карго терминал, удължаване на писта.

Той защити концесиите като използван икономически инструмент и припомни на опонентите от БСП, че в техните управления в сферата на транспорта са извършени 14 концесионни процедури и трите най-големи компании в транспорта са приватизирани в мандат на БСП - България Ер, БМФ, БРФ.

"Не е коректно да бъдат толкова агресивни и да провокират включително и вето от страна на президента към новия Закон за концесиите, тъй като там ставаше въпрос за над 85% транспониране на европейски регламенти и директиви", отбеляза министър Московски.

Със заместника си Ангел Попов, срещу когото има брожение от страна на бранша, се е запознал преди два дни, неговата кандидатура е по коалиционното споразумение от квота на Валери Симеонов, неговият ресор в министерството е автомобилният транспорт, времето ще покаже дали се справя със задачите, които има, и политиките, които трябва да следва, поясни министърът на транспорта.

Сред приоритетите на Министерството е и железопътният транспорт - там продължават инвестициите в инфраструктурата. Пътните проекти също продължават да са в центъра на вниманието, както и софийското метро.

При строителството на магистрала "Струма" ще продължим да подкрепяме колегите, прецизно трябва да изчислим кога е крайният момент, в който ако не започнат процесите по изграждане на дефилето, ще съществува риск тези пари да бъдат загубени, обясни министърът на транспорта.

Дълговете на БДЖ от 800 млн. в момента са на нива от около 400 млн. в резултат на изготвения още при предишните мандати на ГЕРБ план за преструктуриране и работата на екипа, който министър Московски върна отново в дружеството.



Вижте целия разговор.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад