Джоузеф Лоузи

"Филмът е като куче: главата е търговията, опашката е изкуството. И много рядко опашката може да завърти кучето...." "Актьорът е сигурен в играта, когато знае, че режисьорът няма да му позволи да направи от себе си глупак..." Джоезуф Уолтън...

01:55, 22.02.2017

"Филмът е като куче: главата е търговията, опашката е изкуството. И много рядко опашката може да завърти кучето...."

"Актьорът е сигурен в играта, когато знае, че режисьорът няма да му позволи да направи от себе си глупак..."

Джоезуф Уолтън Лоузи ІІІ.

Роден на 14 януари 1909 в Ла Круз, Уисконсин, САЩ.

Умира на 22 юни 1984 г. в Лондон, Англия.

Потомък на знатна фамилия в Уисконсин, младият Джоузеф изучава философия, но постоянно се интересува от театъра и идеята да работи заедно с Бертолд Брехт. След няколко късометражни филма за Метро Голдуин Майер, създава и първия си голям филм - "Момчето със зелена коса" /1948/. Докато снима "Хищникът" /1951/ в Италия е призован да свидетелства пред Американската комисия за "лов на вещици" - разобличаване на комунисти във филмовата индустрия. Лоузи отказва и за да избегне познатите тактики за сплашване напуска Съединените щати, избирайки Англия за своя втора родина до края на живота си. През следващите години режисира под псевдонима "Джоузеф Уолтън". Опитва се да възвърне слава си в трилърите "Срещата" /1959/, "Престъпникът" /1960/, "Ева" /1962/. Последвалите години са белязани от разнообразие в знака на успеха - от високоценени творби, през компромисни хитове с високи приходи до минорни естетически творби с малки печалби...:"Прислужникът" /1963/, "Осъденият" /1963/, "Кралят и родината" /1964/, "Произшествието" /1967/, "Ударът" /1968/, "Тайната церемония" /1968/, "Посредникът" /1970/, "Убийството на Троцки" /1972/, "Къща на кукла" /1973/, "Романтичната англичанка" /1975/, "Господин Клайн" /1976/, "Дон Джовани" /1979/.

ЗАД КАДЪР:

- с Лоузи стартира големия филмов успех на битанските актьори - Едуард Фокс и Джеймс Фокс;

- Председател на журито на Филмовия фестивал в Кан през 1972;

- неуспешно се опитва да реализира проект с оперната легенда Мария Калас. Но певицата не одобрява предложената й сценарна роля на остаряваща звезда, която отчаяно се опитва да се завърне към успеха от бляскавото си минало. Всъщност Калас се възприема за по-млада по това време и отказва поканата на Лоузи с извинението, че все пак е поласкана.

- първи 7-годишен брак с Дороти Броумили и едно дете; втори с Патриша Лоузи до смъртта му; неофициална връзка с Елизабет Хос...

СПОДЕЛЕНИ МИСЛИ:

"Аз много често споменавам, че моите филми не правят пари. Откакто разпределих един филм годишно за 30 години - някои, от които скъпи - мога единствено да заключа, че някои наистина правят пари...

"Филмите илюстрират нашето съществуване... могат да натъжават, тревожат и провокират хората в мисълта им за себе си и конкретните им проблеми. Но НЕ дават отговори".

"Филмът е като куче: главата е търговията, опашката е изкуството. И много рядко опашката може да завърти кучето...."

"Продуктивността на връзката режисьор-актьор зависи от нивото, на което актьорът се доверява на режисьора. Ако актьорът чувства, че може безопасно да рискува всичко, което трябва да даде, без да стане за смях, той ще опита. Актьорът е сигурен в играта, когато знае, че режисьорът няма да му позволи да направи от себе си глупак..."

Автор: Златна Романова

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад