Дъстин Хофман
Дъстин Хофман Винаги попада във филм на прочут режисьор и партньори от първа величина. Това не го смущава, защото остава без конкуренция. Роден на 8 август 1937 година в Лос Анджелис, Калифорния. Известен с широката гама от трудни роли –...
Дъстин Хофман
Винаги попада във филм на прочут режисьор и партньори от първа величина. Това не го смущава, защото остава без конкуренция.
Роден на 8 август 1937 година в Лос Анджелис, Калифорния. Известен с широката гама от трудни роли – уличник-неудачник в “Среднощен каубой”, сексапилна жена в “Тутси” и аутистичен гений в “Рейнман”. Има репутацията на актьор, с когото се работи трудно.
Хофман изгрява на екрана в края на 60-те години и има шанс, защото по-ранната му поява не би отговаряла на филмовите тенеднеции и би го превърнала просто в характерен актьор, но не и мегазвезда. Хофман впечатлява аудиторията с появата си в “Абсолвентът” /1967 с Ан Банкрофт/ и това му носи първата номинация за “Оскар”. Ролята на Бенджамин Брадок – недоволен и неразбиран млад човек, който се впуска в сексуална вразка със зряла жена от семейния кръг, за да се влюби в нейната дъщеря. Сатирична картина на американската средна класа и поглед върху проблемите на новата млада генерация, подправени с хумор и относително безобиден секс. Изненадваща комбинация за добър филм. Срамежливият, мънкащ носово Хофман скоро се доказва като способен да се потопи във всякаква роля. Следва автентичният образ на уличник с дефект във филма на Шлезинджър “Среднощен каубой”/1969 с Джон Войт /. После Артър Пен го издига на екрана в “Малкият голям човек” /с Фей Дънауей/. През 70-те окончателно сразява критиците и публиката с многобразие от роли: Боб Фос го вкарва точно по мярка в образа на комика Лени Брус от “Лени”/1974 / с нова номинация за “Оскар”. Алан Пакула му отрежда убедително ролята на разследващ журналист в “Цялото президентско войнство” /1976 с Робърт Редфорд/ . Като потвърждение на мненията, че е перфекционист и използва поддържащи формата техники, той остава буден в продължения на дни, за да изглежда уморен при заснемането само на една сцена във филм на Шлезинджър. Постоянно готов за предизвикателства, Хофман изиграва ролята и на бивш престъпник в “Точно време”/1978/ и получава едни от най-добрите отзиви в своята кариера, като не си спестява и най-лошите- за филма на Майкъл Аптед - “Агата”/1979 с Ванеса Редгрейв/ - въображаема история за мистериозното изчезване на писателката Агата Кристи, в което Дъстин Хофман е човекът, натоварен с издирването й – той не само я открива, но после я прикрива и ....дори се влюбва... , а филмът съвсем се загубва. Хофман приема и първата си роля на обикновен мъж – модерният съпруг, отдал се на кариерата в “Крамър срещу Крамър”/1979 с Мерил Стрийп/. Този път надскача номинацията и печели първи “ОСКАР” за главна роля. Няколко години по-късно Дъстинн Хофман тотално се преобръща в изпълнение, което всички мислят за невъзможна роля – неуспелият мъж-актьор, готов да бъде жена, която ще превземе телевизията. Филмът е “ТУТСИ” /1982 с Джесика Ланг/ . Поредна номинация за “Оскар” и мегахит на екрана, аплодисменти за целия екип начело със Сидни Полак и поредното доказателство, че няма нещо, което Дъстин Хофман да не може. Редувайки сцената и екрана, през 80-те Дъстин прави нова интепретация в “Смъртта на търговския пътник” по Артър Милър и година по-късно печели наградата “ЕММИ”. След истински провал с Уорън Бийти в “Ищар”/1987/, геният Хофман компенсира загубата с филм на Бари Левинсън в компанията на красавеца Том Круз в “Рейнман”/1988/ и печели втория си голям “ОСКАР”. През 1989 година доста невероятно е избран за ролята на младеж във филма на Сидни Лъмет “Семеен бизнес” / с Шон Конъри и Матю Бродерик/. През 1992 се връща към началото с образа на познатия вече уличен герой от /“Среднощен каубой”/, но този път с още няколко щриха във филма на Стивън Фриърс “Герой”/1992 с Джина Дейвис и Анди Гарсия/. Остана му да изиграе и военен лекар-изследовател в “Зараза”/1995 с Рене Русо, Морган Фрийман и Кевин Спейси/. Няма празно. Биография само от първокласни имена. ДЪСТИН ХОФМАН – роден на 8 август 1937 година в Лос Анджелис, Калифорния. Eдин от обсъжданите за ролята на Майкъл Корлеоне в “Кръстникът”. Известен с широката гама от трудни роли – уличник-неудачник в “Среднощен каубой”, сексапилна жена в “Тутси” и аутистичен гений в “Рейнман”.
Има репутацията на актьор, с когото се работи трудно.
Обезщетен с 3 млн долара за тиражиране на образа му в рокля /от “Тутси”/ - компютърно изображение в Лосанджелийско списание.
По време на снимките на филма “Да разлаем кучетата” – Дъстин Хоман, партньорът му Робърт де Ниро и режисьорът Бари Левинсън се срещат с президента Бил Клинтън в един вашингтонски хотел. На въпроса му към Де Ниро“за какво е този филм?”, последният безпомощно се обръща към Левинсън, той пък се обръща към Хофман, който започнал да си потропва с пръсти, без да си спомня какво въобще е отговорил.
Хофман е в класацията на сп.”Импайър” за 100-те филмови звезди на всички времена.
Два брака и шест деца, едно от които на втората му съпруга от предишен брак.
Хофман изгрява на екрана в края на 60-те години и има шанс, защото по-ранната му поява не би отговаряла на филмовите тенеднеции и би го превърнала просто в характерен актьор, но не и мегазвезда. Хофман впечатлява аудиторията с появата си в “Абсолвентът” /1967 с Ан Банкрофт/ и това му носи първата номинация за “Оскар”. Ролята на Бенджавин Брадок – недоволен и неразбиран млад човек, който се впуска в сексуална вразка със зряла жена от семейния кръг, за да се влюби в нейната дъщеря. Сатирична картина на американската средна класа и поглед върху проблемите на новата млада генерация, подправени с хумор и относително безобиден секс. Изненадваща комбинация за добър филм.
Срамежливият, мънкащ носово Хофман скоро се доказва като способен да се потопи във всякаква роля. Следва автентичният образ на уличник с дефект във филма на Шлезинджър “Среднощен каубой”/1969 с Джон Войт /. После Артър Пен го издига на екрана в “Малкият голям човек” /с Фей Дънауей/. През 70-те окончателно сразява критиците и публиката с многобразие от роли: Боб Фос го вкарва точно по мярка в образа на комика Лени Брус от “Лени”/1974 / с нова номинация за “Оскар”. Алан Пакула му отрежда убедително ролята на разследващ журналист в “Цялото президентско войнство” /1976 с Робърт Редфорд/ . Като потвърждение на мненията, че е перфекционист и използва поддържащи формата техники, той остава буден в продължения на дни, за да изглежда уморен при заснемането само на една сцена във филм на Шлезинджър. Постоянно готов за предизвикателства, Хофман изиграва ролята и на бивш престъпник в “Точно време”/1978/ и получава едни от най-добрите отзиви в своята кариера, като не си спестява и най-лошите- за филма на Майкъл Аптед - “Агата”/1979 с Ванеса Редгрейв/ - въображаема история за мистериозното изчезване на писателката Агата Кристи, в което Дъстин Хофман е човекът, натоварен с издирването й – той не само я открива, но после я прикрива и ....дори се влюбва... , а филмът съвсем се загубва. Хофман приема и първата си роля на обикновен мъж – модерният съпруг, отдал се на кариерата в “Крамър срещу Крамър”/1979 с Мерил Стрийп/. - Този път надскача номинацията и печели първи “ОСКАР” за главна роля. Няколко години по-късно Дъстинн Хофман тотално се преобръща в изпълнение, което всички мислят за невъзможна роля – неуспелият мъж-актьор, готов да бъде жена, която ще превземе телевизията. Филмът е “ТУТСИ” /1982 с Джесика Ланг/ . Поредна номинация за “Оскар” и мегахит на екрана, аплодисменти за целия екип начело със Сидни Полак и поредното доказателство, че няма нещо, което Дъстин Хофман да не може. Редувайки сцената и екрана, през 80-те Дъстин прави нова интепретация в “Смъртта на търговския пътник” по Артър Милър и година по-късно печели наградата “ЕММИ”. След истински провал с Уорън Бийти в “Ищар”/1987/, геният Хофман компенсира загубата с филм на Бари Левинсън в компанията на красавеца Том Круз в “Рейнман”/1988/ и печели втория си голям “ОСКАР”. През 1989 година доста невероятно е избран за ролята на младеж във филма на Сидни Лъмет “Семеен бизнес” / с Шон Конъри и Матю Бродерик/. През 1992 се връща към началото с образа на познатия вече уличен герой от /“Среднощен каубой”/ но този път с още няколоко щриха във филма на Стивън Фриърс “Герой”/1992 с Джина Дейвис и Анди Гарсия/. Остана му да изиграе и военен лекар-изследовател в “Зараза”/1995 с Рене Русо, Морган Фрийман и Кевин Спейси/.
Няма празно. Биография само от първокласни имена. Винаги попада във филм на прочут режисьор и партньори от първа величина. Това не го смущава, защото остава без конкуренция. Тяхната слава не пречи на неговата. Той е велик, неповторим и единствен във ВСИЧКО, което прави и НЯМА граници за неговия талант. За Дъстин Хофман всичко е ВЪЗМОЖНО на екрана.
Тяхната слава не пречи на неговата. Той е велик, неповторим и единствен във ВСИЧКО, което прави и НЯМА граници за неговия талант. За Дъстин Хофман всичко е ВЪЗМОЖНО на екрана.
ЗАД КАДЪР:
- в класацията на сп.”Импайър” за 100-те филмови звезди на всички времена;
- един от обсъжданите за ролята на Майкъл Корлеоне в “Кръстникът”;
- обезщетен с 3 млн. долара за тиражиране на образа му в рокля /от “Тутси”/ - компютърно изображение в Лосанджелийско списание;
- по време на снимките на филма “Да разлаем кучетата” – Дъстин Хофман, партньорът му Робърт де Ниро и режисьорът Бари Левинсън се срещат с президента Бил Клинтън в един вашингтонски хотел. На въпроса му към Де Ниро “за какво е този филм?”, последният безпомощно се обръща към Левинсън, той пък се обръща към Хофман, който започнал да си потропва с пръсти, без да си спомня какво въобще е отговорил;
-два брака и шест деца, едно от които на втората му съпруга от предишен брак.
Автор: Златна Романова