50 000 козметични и парфюмерийни продукта със стикера "Купувам българско"

Играта „Купувам българско, защото...“ на БНТ 2 продължава с нови награди От утре към магазинната мрежа в цялата страна ще тръгнат над 50 000 козметични и парфюмерийни продукта с логото на кампанията „Купувам българско“ на БНТ 2. Това обяви днес в...

16:31, 25.03.2015
50 000 козметични и парфюмерийни продукта със стикера Купувам българско

Играта „Купувам българско, защото...“ на БНТ 2 продължава с нови награди

От утре към магазинната мрежа в цялата страна ще тръгнат над 50 000 козметични и парфюмерийни продукта с логото на кампанията „Купувам българско“ на БНТ 2. Това обяви днес в Пловдив председателят на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“ (БНАЕМПК) инж. Димитър Георгиев на пресконференция по повод включването им в кампанията. Представители на сдружението, което обединява 95 от най-големите производители на етерични масла, парфюмерия и козметика у нас, съобщиха на среща с журналисти, че това е първата крачка от присъединяването им към мащабната инициатива на БНТ 2 в подкрепа на българските стоки.

kupuvam-bulgarskoКозметичните и парфюмерийни продукти, голяма част от които имат в състава си прочутото в цял свят розово масло, ще носят стикера „Купувам българско“ като гаранция за качество и гарантиран произход. Така и продуктите от този бранш се присъединяват към шестте милиона стикери, с които в магазините вече се продават българско кисело и прясно мляко, сирене, кашкавал, хляб и сладкарски изделия.

„Щастлив съм, че Българската национална телевизия ни покани за партньори в тази изключително родолюбива инициатива, защото това е шанс както да кажем „да“ на българското, така и да дадем възможност на обществото да научи какви са проблемите на сектора и как биха могли да бъдат решени“, каза инж. Димитър Георгиев. Той подчерта, че сред двата най-големи проблема на бранша са административни пречки, идващи от законовата уредба за износа, и наемането на работна ръка за кампанията по розобера.

„Партньорството ни с българската козметична и парфюмерийна индустрия започва още от днес. Като обществена медия, ние сме горди, че имаме възможността да подадем ръка на бизнеса. В следващите дни и седмици екипи на БНТ 2 ще посетят 8 от фабриките на компании-членове на асоциацията, за да запознаят зрителите с това, как работи този бранш и какви са неговите проблеми“, каза Екатерина Генова, директор на Дирекция „БНТ Свят и региони“.

Присъединяването на производителите на парфюмерия и козметика към „Купувам българско“ е важна крачка в популяризирането на родните продукти, защото, българското розово масло е един от най-популярните и познати символи на България по света. От асоциацията съобщиха, че 1 кг розово масло се добива от 20 дка розови насаждения, а цената му в момента достига до 6000 евро за килограм. В България има близо 38 000 дка розови насаждения, а в Розовата долина работят 42 дестилерии за розово масло. То е основна съставка на най-прочутите и търсени парфюми у нас и по света.

От утре на подстраницата на „Купувам българско“ в сайта на БНТ стартира отново и играта, в която зрителите трябва да довършат изречението „Купувам българска парфюмерия и козметика, защото...“. Първият победител ще стане ясен на 24 април, а наградата за него са козметични продукти на стойност 50 лева.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад