MAD MEN

от бюрото на Матю Уейнър за "Момчетата от "Медисън авеню". "MAD MEN е за това как се продава истината." "Въпреки че завърших пилотния епизод на MAD MEN ("Момчетата от "Медисън авеню") преди цели седем години, обаянието на Ню Йорк от средата...

За продукцията

от бюрото на Матю Уейнър за "Момчетата от "Медисън авеню". "MAD MEN е за това как се продава истината."

"Въпреки че завърших пилотния епизод на MAD MEN ("Момчетата от "Медисън авеню") преди цели седем години, обаянието на Ню Йорк от средата на века ме преследва от по-отдавна. Спомням си как четях "Спасителят в ръжта" и си представях колко е романтично да имаш среща под големия часовник на Централната гара. По-късно открих хиперсексуалните герои на Джон Чийвър, които пътуват до работа с влака и живеят в един свят, който той описва като целина с плънка и коктейли. Когато накрая гледах "Апартаментът" на Били Уайлдър, разбрах, че тази епоха и духовната й нагласа имат какво да ми кажат. Една Америка на перченето с успеха, все още неуверена отвътре. Сякаш мъжете са пуснати от клетка, мнозина от тях са преживели войната, а жените се чудят дали да се подчинят или да поемат по своя път." "След уникалното преживяване да прочета "Сексът и неомъженото момиче" на Хелън Гърли Браун и "Женската мистика" на Бети Фрийдън в рамките на една седмица, осъзнах, че мъжете наистина имат цялата власт, а жените се опитват да проумеят какво да правят с тази информация. От всички тези книги стана ясно, че по това време рекламата е национална мания. "Медисън авеню" е темата и средата за най-различни развлечения. Рекламистът е ловък, красив, сладкодумен, мразен авторитет, небрежен, но корав; и най-важното – обича жените и се отдава на желанията си на всяка крачка."

"Рекламата е до голяма степен отражение на всяка обществото. Тя показва чувството за хумор, най-големите ни страхове и идеализираната ни личност. Премислих всичко това и осъзнах, че въпреки, че сме остарели с 50 години като държава, все още се борим със същите проблеми, които винаги сме имали. Не става дума само за расизма и сексизма. Борим се със собствената си вярност, с амбицията си и – може би – най-вече с идентичността си. Научили сме се да маскираме тези проблеми с помощта на езика и малко по-добро поведение, но продължаваме да ги изпитваме. Те не си отиват."

"Сюжетът бе написан нощем, докато работех като сценарист/продуцент на "Бекър" по телевизия СиБиЕс (CBS) и се роди от въпроси, които си задавах не само за кариерата ми, но и такива като "кой съм аз като човек". Сюжетът остана незабелязан в продължение на две години, преди да бъде представен на Дейвид Чейс, създателят на "Семейство Сопрано". Веднага ме назначиха и за щастие, след като работих четири години и половина по "Семейство Сопрано", веднага започнах продукцията с телевизия ЕйЕмСи (AMC). "

"Докато работехме по MAD MEN /Момчетата от "Медисън авеню"/ се опитвахме точно да възпроизведем епохата във всички аспекти, което е трудно, защото малцина от нас са й свидетели. Но да се надяваме, че гледайки този сериал, ние сме тези хора -  ще разпознаем части от живота си в тези истории и ще почувстваме нещо удивително. За мен това означава да те забавляват."

MAD MAN

Сериал на телевизия AMC /ЕйЕмЕс/ от изпълнителния продуцент и сценарист на "Семейство Сопрано", носител на наградата "EММИ". MAD MEN е сериал, създаден по идея на Матю Уейнър - изпълнителен продуцент и сценарист на "Семейство Сопрано" MAD MEN е за това как се продава истината. Действието се развива през 60-те години на "Медисън авеню"в Ню Йорк и наблюдава безскрупулната конкуренция между мъже и жени в света на рекламата  – свят, движен от егоизъм, в който големите играчи правят от продажбата изкуство, докато се разпродава личният им свят.

MAD MAN

МИЗАНСЦЕНЪТ През 60-те години на ХХ век рекламните агенции имат могъщо влияние върху масите. Личната и професионалната манипулация и сексуалните подвизи са ежедневие на работното място и ключът към успешната сделка.Авторитетната рекламна агенция "Стърлинг купър" създава рекламни кампании – от марки цигари до политици – по-добре от всяка друга. По това време всичко ври и кипи. Жените едва са започнали да се еманципират. На мода са валиумът и противозачатъчните. Етиката на работното място, местата за непушачи, сексуалният тормоз и етническото многообразие са нещо от бъдещето.

СРЕДАТА Сексуалните подвизи и нравите в най-новаторската, но и най-безскрупулната професия - на рекламистите, които ежедневно придават форма на надеждите и мечтите на американците.

ИГРАЧИТЕ Начело на играта е Дон Дрейпър с неговият противоречив свят на най-добър агент и женкар в компанията на колегите му от "Стърлинг Купър". Маневрирайки ловко в заседателната и в леглото, Дон се мъчи да бъде винаги да бъде на крачка преди непрекъснатите промени и амбициозните младоци, които неотлъчно го следват по петите. Сериалът рацглежда мъжете и жените от епохата, докато изследва истинската човешка природа под маската на традиционните семейни ценности от 60-те години.

СЪЗДАТЕЛЯТ/СЦЕНАРИСТ - МАТЮ УЕЙНЪР С MAD MEN сценаристът Уейнър предприема нова офанзива в сценарната телевизионна драма след края на последния сезон на "Семейство Сопрано". Уейнър вкарва в действието запазената си марка от черен хумор, завладяващи сюжетни линии и солидно изградени персонажи, с които зрителите веднага се асоциират. "Мисля, че сериалът много достоверно възпроизвежда периода. Но необичайното наистина е, че ако махнете обвивката – дългите поли и високите дамски чорапи, задимените конферентни зали и меките филцови шапки – персонажите са изключително съвременни. Хората може и да възприемат този период като невинна епоха, но случаят не е непременно такъв  и това става все по-ясно с всеки следващ епизод. Вярвам, че това, което са тези персонажи, наистина ще има отзвук у зрителите, независимо дали те изчисляват как да се издигнат незабелязано в корпоративния свят или просто се опитват да контролират твърде сложния си личен живот -  нещо, с което можем да се асоциираме, дори и днес" - споделя Уейнър. Наградите за Уейнър: "ЕММИ" за изпълнителен продуцен на най-добър драматичен сериал "Семейство Сопрано"; Номинация "ЕММИ" за сценарий на драматичен сериал заедно със съсценариста си Терънс Уинтър за сериала "Неидентифицирани черни мъже"; Наградата на Писателската гилдия (за телевизионни продукции)  и наградата "Златен лавър" на Гилдията на американските продуценти за Телевизионен продуцент на годината в категория "сериал". Преди "Сопрано" Уейнър продуцира телевизионни програми, включително "Голата истина", "Бекър"и "Анди Ричър владее вселената". Сценарист и режисьор на независимия игрален филм "Какво прави цял ден?" ЕКИПЪТ И ПРОДУЦЕНТИТЕ MAD MEN е продуциран от Лайънсгейт (LionsGate) съвместно с телевизия ЕйЕмСи (AMC). Изпълнителен копродуцент:  Том Палмър ("Мърфи Браун"). Продуценти:а Скот Хорнбечър ("Семейство Сопрано")), Лиза Албърт ("Бекър") и Андре и Мария Жакметон . Оператори: Фил Ейбрахъм ("Семейство Сопрано" и Франк ДеМарко ("Делириум"). Сценограф: Дан Бишъп ("Голяма любов"). Дизайнер на костюмите: Катрин Джейн ("Дедууд").

ТЕЛЕВИЗИЯ ЕйЕмСи (AMC) ЕйЕмСи е БЪДЕЩЕТО НА КЛАСИКАТА. ЕйЕмСи е телевизионен канал с много платформи, който излъчва предимно класически филми и сериали с качествени сценарии. Елитните програмина ЕйЕмСи достигат до 91 милиона домакинства и определят какво означава класически филм днес, предоставяйки на зрителите опит в това, което е трайно, хубаво, лично и наистина значимо в киното. Огромната видеотека с популярни филми на ЕйЕмСи пробужда скъпи спомени у зрителите, а високо ценените от критиката оригинали осигуряват кинаматографичното качество, което им позволява да допълват и да бъдат допълвани от някои от най-добрите филми на всички времена. ЕйЕмСи е подразделение на Рейнбоу Медия Ентъртейнмънт Сървисиз; други подразделения са ДабълЮ ТиВи (WE tv) и АйЕфСи Къмпанис (IFC Companies).

ЛАЙЪНСГЕЙТ (LIONS GATE) Лайънсгейт е водещото студио за независими филмови продукции, което две години поред генерира приходи от над 300 милиона щатски долара от телевизионна аудитория в САЩ, управлява бизнес за домашно развлечение на стойност 500 милиона щ.д. и продуцира широка гама праймтайм телевизионни сериали за финансовата 2007 година. Главен продуцент и дистрибутор на филми, телевизионни програми, домашни развлекателни програми, семейни развлекателни програми и видео съдържание "при поискване". Престижната и богата видеотека от над 100 000 заглавия е ценен източник на устойчиви и периодични приходи и основа за растеж за основната дейност на компанията. Марката "Лайънсгейт" е синоним на оригинално, дръзко и качествено развлечение на пазарите по целия свят.

MAD MAN

АКТЬОРИТЕ Джон Хам ("Бяхме войници<") Елизабет Мос ("Западното крило") Винсънт Картайзър ("Ангел") Дженюъри Джоунс ("Ние сме Маршъл") Кристина Хендрикс ("Кевин Хил") Джон Слатъри ("Отчаяни съпруги") Розмари Деуит Талия Болсъм ("Цялото кралско войнство") Робърт Морс ("Как да успееш в бизнеса без много усилия"). Майкъл Гладис ("Третият патрул") Арън Стейтън ("Дневникът на една детегледачка") Рич Сомър ("Дяволът носи Прада") Маги Сиф ("Майкъл Клейтън") Брайън Бат ("Клетка за пеперуди")

ГЕРОИТЕ В MAD MEN Дон Дрейпър (Джон Хам) Творчески директор в рекламната агенция "Стърлинг Купър", който с ловки маневри в заседателната и в леглото се мъчи да бъде една крачка преди бързо променящите се времена и младите акули, които неотлъчно го следват по петите и в объркания си личен живот.

Пеги (Елизабет Мос) Новак в офис интригите и най-новото попълнение сред стенографките като асистент на Дон Дрейпър. Наивността на Пеги и желанието й да се ориентира в новата си работа създава повече проблеми, отколкото тя иска или може да понесе. Но подобно на всички други в рекламната агенция "Стърлинг Купър", тя е амбициозна и решена да успее.

Пийт (Винсънт Картайзър) Млад, амбициозен и потенциално безразсъден мениджър на отдел "Клиенти", който в желанието си да успее може да саботира Дон Дрейпър. Дон трябва да бъде винаги нащрек какво става зад гърба му, за да не се окаже, че Пийт е забил няколко ножа там. Бети (Дженюъри Джоунс) Съпруга и майка на две деца от предградията. Подобно на много жени от периода след Втората световна война, Бети е "благопристойна" домакиня, чийто живот на повърхността контрастира с подмолните емоционални течения на личния й живот. Джоан (Кристина Хендрикс) Главната секретарка в рекламната агенция "Стърлинг Купър". Умен и модерен професионалист, който има талант за офис политика и не се страхува да избере най-краткия път към успеха в агенцията. Роджър Стърлинг (Джон Слатъри) Хладнокръвният съдружник в динамичната рекламна агенция "Стърлинг Купър", основана от рано починалия му баща. С циничната си енергия Роджър е завършеният рекламист. Бертръм Купър (Робърт Морс) Това е „Купър” от рекламната агенция „Стърлинг Купър”. Бертръм е един от съдружниците-създатели на агенцията, която управлява заедно с Роджър Стърлинг. В съперничество за най-доходоносните сделки, рекламната агенция „Стърлинг Купър” има широк диапазон клиенти – от марки цигари до политици. Робърт Морс е носител на две награди „Тони” – за най-добър актьор през 1962 г. за ролята си във филма „Как да успееш в бизнеса без да си даваш много зор” Мидж (Розмари Деуит) Умен и амбициозен художник-илюстратор с извънбрачна връзка, Мидж е напълно отдадена на кариерата си независима жена в един повратен момент за Америка, когато много жени си позволяват да се посветят, изцяло на кариера, в разрез с традиционната си роля на домакиня и в крайна сметка успяват да извоюват нови правила за себе си. Розмари ДеУит е най-известна с ролята си на агента от ФБР Емили Лиман в сериала „Standoff” на телевизия ФОКС (FOX).

Мона (Талия Болсъм) Съпруга на Роджър Стърлинг. Като добра съпруга на корпоративен бос тя също трябва да успее в светския живот и с ловкост да спомогне за интересите на съпруга й извън офиса.

Пол (Майкъл Гладис) Копирайтър в рекламната агенция "Стърлинг Купър".

Кен (Арън Стейтън) Мениджър "Клиенти" в рекламната агенция "Стърлинг Купър". Хари (Рич Сомър) Медиен купувач в рекламната агенция "Стърлинг Купър".

Рейчъл Менкен (Маги Сиф) Шеф на универсален магазин, собственост на семейството й. Иска да наеме рекламна агенция. Когато Рейчъл се запознава с творческия директор на "Стърлинг Купър" -  Дон Дрейпър, между двамата веднага пламва любов/омраза от пръв поглед. Но общото между тях в професионален план, което е повече от разликите помежду им, може да се окаже успешно сливане на интереси. Салваторе (Брайън Бат) Художественият директор на динамичната рекламна агенция "Стърлинг Купър". С италианския си произход Салваторе се опитва да е "един от корпоративния екип", който се състои предимно от бели англосаксонци-протестанти. Но Салваторе е свикнал да скрива или поне да прикрива истината, за да оцебее на "Медисън авеню" и да успее.

МОДАТА И КОСТЮМИТЕ НА Катрин Джейн Брайънт Пресъздаването на живота в Ню Йорк от 60-те години не би било пълно без модната визия на дизайнера Катрин Джейн Брайънт, спечелила награда "ЕММИ". Същността на нейната философия за кройките е правдоподобността на облеклото. "Прочетох толкова много книги и списания от онова време. Действието в MAD MEN се развива около 1959-1960 г., т.е. преди времето на Мод или Джаки Кенеди – Това тепърва предстои. Толкова красива епоха, особено за жените. Манипулацията на женската фигура по това време е невероятна, защото с всичките заострени сутиени и колани за жартиери, с целия контрол да сложиш тялото в лъскава, тясно изрязана рокля, цялото внимание се насочва към тънката талия – нещо, което е в крак с това, което се случва с модата днес". Колкото до мъжките костюми в MAD MEN, Брайънт ги описва като доста семпли "Бизнесмените по това време не изпъкват – те са безобидни, анонимни. Това до голяма степен се дължи на колегиалната и консервативна епоха през 50-те. Голямото нещо е бялата риза. Почти всички мъже носят бели ризи на работа. Кройката на сакото е малко по-квадратна, отколкото континенталната британска форма – по-широка в раменете, по-изрязана в талията. Панталоните стават доста по-тесни. Всъщност, това е началото на оригиналната мода а ла "Бандата на Оушън".

ПЪТУВАНЕТО ВЪВ ВРЕМЕТО Актьорите в сериала, повечето от които са родени след 1960 г., също трябва да намерят обратния път към това време и място: Джон Хам в ролята на Дон Дрейпър, казва: "За героя си се вдъхновявах от баща ми. Той има много снимки в костюми, подобни на този, който нося в сериала - със същата прическа, изобщо всичко. Когато пуснах пилотната серия вкъщи, на всички им паднаха ченетата – "Толкова приличаш на баща си"... На Робърт Морс като Бертръм Купър не му се налага да прави това: "За мен MAD MEN съвсем правдоподобно пресъздава хумора и забавлнията и представата как са се обличали хората, как са действали и какво са преживели по това време, когато бях съвсем млад в Ню Йорк." Омагьосани от епохата, актьорският състав, творческият и снимачен екип си поставят за цел автентично да пресъздадат една идеализирана епоха в Америка. По думите на Уейнър: "Мисля, че MAD MEN ще има отзвук сред днешните зрители. Мисля, че това е възможност за един вид научна фантастика, пътуване до едно различно време. Вие говорите за същите проблеми. Направили сме пълен кръг. Сега жените са изправени пред същите проблеми, както и тогава, а междувременно – и пред други. Мисля, че мъжете сякаш се борят с някакво усещане за това какво да правят и какви да бъдат. Мисля също така, че има някакво изпълване на желанията, един вид фантазия за секси свят, в който хората могат да пушат и пият, колкото си искат, да ядат пържоли и да правят секс без презервативи. Мисля, че точно това е развлечението. Трябва да отидеш някъде, където искаш да бъдеш и ако е направено, както трябва, зрителите ще съчувстват на тези хора и – да се надяваме – ще открият, че това е свързано и с техния живот, посредством развлечението." Ако Матю Уейнър и талантливият му екип успеят, персонажите и светът, който те населяват, ще изскочи от екрана. Подобно на думите и снимките от старо списание, фотоалбум или каталог с продукти, изваден от прашния рафт на отминали дни.

MAD MAN

продължение

ПРОДУКЦИЯТА Творчески и снимачен екип МАТЮ УЕЙНЪР – създател на сериала, изпълнителен продуцент, сценарист Роден в Лос Анджелис, Уейнър следва философия, литература и история в Университета Уеслейън. Има магистърска степен по изящни изкуства и от Колежа за кино и телевизия при Южнокалифорнийския университет. Понастоящем живее в Лос Анджелис със съпругата си и четиримата си синове.

ТОМ ПАЛМЪР – изпълнителен копродуцент/сценарист Том Палмър е англосаксонски протестант от Сан Франсиско. Работил е по телевизионните продукции "Живот в плен", "Мърфи Браун", "Голата истина" и "Новата зона на здрача".

СКОТ ХОРНБЕЧЪР – продуцент Скот Хорнбечър е копродуцент на "Семейство Сопрано", сериала по телевизия ЕйчБиО (HBO), получил висока оценка от критиката. Роден в Мурхед,Минесота, Хорнбечър учи кино в Сейнт Пол. Живее в Манхатън със съпругата си и тримата си синове. Хорнбечър е копродуцент на сезон VІ на телевизионния сериал "Третият патрул" ,  продуцира "Интервю" -  игрален римейк на филма заа Тео ван Гог, режисиран и с участието на Стив Бушеми.

ЛИЗА АЛБЪРТ – продуцент/сценарист Лиза Албърт е сценарист/продуцент на телевизионни програми. Родена и израснала в Ню Йорк, живее в Лос Анджелис.

АНДРЕ И МАРИЯ ЖАКМЕТОН – продуценти/сценаристи Андре Жакметон напуска семейния текстилен бизнес в Лион, Франция, за да играе футбол като стипендиант на Университета Уейк Форест. Две години по-късно се прехвърля в Университета Лойола Меримаунт, за да следва литература и творческо писане. След възложена поръчка за създаване на филм, той се посвещава изцяло на писането. Мария Жакметон завършва магистърска програма по кино продуцентство в Бостънския университетски колеж по комуникации, след това работи  телевизионни и документални продукции в Бостън, преди да започне кариерата си на сценарист в Лос Анджелис. В продължение на две години е стипендиант-сценарист на ЕйБиСи/Уолт Дисни Къмпани. Андре и Мария се запознават в снимачното студио на Парамаунт, женят се и оттогава са сценарен екип като съпруг и съпруга. Сценаристи са на телевизионните сериали "Спасители на плажа", "Шотландски боец" и др. Мария Жакметон преподава сценаристика и е ръководител на Катедрата за по програма за писане на сценарий във Филмовото училище във Ванкувър, Канада.

БРИДЖИТ БЕДЪРД – сценарист Бриджит Бедърд завършва филмовата програма на Нюйоркския университет със степен магистър по изящни изкуства и е написала и режисирала множество късометражни филми, включително „Бейби” [„Baby”], чиято премиера е на филмовия фестивал Сънданс и за който е отличена като най-добра студентка по режисура от Гилдията на американските режисьори, „Източен регион”. Късометражните й филми са отличени с много награди и са показвани на фестивали и по кабелни телевизии по целия свят, включително Sundance Channel, Film 4 и Canal Plus. Има поръчки да режисира няколко от оригиналните си сценарии за игрални филми, включително един, продуциран от Лиза Кудроу, която ще участва в него. Написала е и адаптация за Парамаунт Пикчърс. Оригиналната й работа е подпомагана от много стипендии и фондации, включително Националната фондация за изкуствата и Академията за киноизкуство и наука.

КРИС ПРОВЕНЦАНО – сценарист Крис Провенцано започва кариерата си като автор на телевизионни сценарии и продуцент на промоции за шоуто на Чарлс Гродин по телевизия СиЕнБиСи (CNBC). През 1998 г. се мести от Ню Джърси в Лос Анджелис. Работи като сценарист/продуцент на свободна практика. През 2007 г. се присъединява към екипа на МAD MEN. Представя си, че ще някога "ще пише и други неща, например роман, но засега най-вероятно – само още сценарии". Отглежда домати в градината до апартамента си в Силвър Лейк.

ФИЛ ЕЙБРЪХАМ – оператор/режисьор Преди да започне работа по МAD MEN е оператор на шест сезона от сериала "Семейство Сопрано", номиниран три пъти от "ЕММИ" за операторско майсторство на сериал, заснет с една камера. Режисьор на епизода „Спомни си кога”. Освен работата си за телевизията, снима множество игрални филми като "Анаполис","Чери",и "Неприятности зад ъгъла". Роден и израснал в Ню Йорк,следва история на изкуството в Университета Уеслейън. Живее в Ню Йорк със съпругата си и двамата си синове.

ФРАНК ДЕМАРКО – оператор Франк ДеМарко е оператор на игрални и документални филм, телевизионни продукции, реклами, браншови и музикални видео клипове. Счита, че е късметлия, защото може свободно да сменя жанровете.   Има бакалавърска степен по съвременни езици и докато учи в Европа, се запалва по киното след като работи като асистент-продукция в телевизионна реклама в Италия. Последният му проект е филмът на носителката на Оскар Джесика Ю "Играчът на пинг-понг". Страстен еколог,  кара Фолксваген с биодизелово гориво и има соларни панели в дома си.

*За БНТ  - Превод: Атанас Светозаров Игов

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад